Buro Prinor

Presentatie, Informatie, Organisatie

Crowdfunding

 

De maand Ramadan is een maand van geven. En ik weet dat er heel veel goede doelen zijn om je giften aan te geven. Er zijn er zelfs zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet en zelf van giften afhankelijk wordt als je ze allemaal iets zou geven. Dus welke kies je dan? Een gezin dat uit huis gezet wordt in Nederland, weeskinderen in Marokko of de mensen in of uit Syrië. Dichtbij of ver weg, maar allemaal even hard nodig. Dus als je in de gelegenheid bent om te geven, zeker doen!

Er zijn ook andere, meer maatschappelijke doelen. Die vind je vaak op een site voor crowdfunding. Crowdfunding is een manier van financieren, waarbij het geld voor een project bijeen wordt gebracht door een grote groep kleine investeerders of donateurs. Ook hierbij lopen de projecten uiteen. Als ik kijk naar de pagina geloofinjeproject.nl zie ik bijvoorbeeld een inzameling voor herstelweekenden voor ex-gedetineerden, maar ook een uitgeverij die via crowdfunding een boek probeert te realiseren. In dit geval gaat het om: De Koran, uitleg voor kinderen. Wanneer je 50 euro doneert, koop je als het ware het boek al. Bij het herstelweekend krijg je voor 50 euro een toegangsbewijs voor een gevangenismuseum.

Maar je kunt ook geven voor verbinding. Onze samenleving heeft verbindingen nodig en die kunnen pas tot stand komen na ontmoetingen. Maar hoe kunnen we elkaar ontmoeten als we langs elkaar heen blijven leven. Daarom organiseer ik Kleur&Kracht. Het is de tweede jaargang in Venray en dit jaar voor het eerst in Veenendaal. Er is subsidie aangevraagd en toegekend, maar via crowdfunding moeten we nog 2.000 euro bij elkaar zien te krijgen om alles te kunnen laten slagen. De beloning loopt uiteen van een gratis boek, tot gratis entree en PR voor een bedrijf of organisatie.

We hopen dat mensen het belang inzien van deze bijeenkomsten en ons ondersteunen via de crowdfunding. Wonen Limburg ziet het belang al in. Zij ondersteunen het project omdat: “De maatschappelijke waarde zit vooral in ontmoeting, sociale cohesie, betrokkenheid en leefbaarheid.” We hebben nog de tijd tot 11 augustus. Help je ook mee! Ga naar: http://www.geloofinjeproject.nl/campaigns/kleurkracht-2016/

Amina Sebbar, juni 2016